Amerika 2014 - 21-05 & 22-05 - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Iris Kluver - WaarBenJij.nu Amerika 2014 - 21-05 & 22-05 - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Iris Kluver - WaarBenJij.nu

Amerika 2014 - 21-05 & 22-05

Blijf op de hoogte en volg Iris

23 Mei 2014 | Verenigde Staten, Las Vegas

21 mei

Om 3 uur zijn we ons bed uitgegaan. Tassen ingepakt, uitgecheckt en richting de car return gereden. De auto teruggebracht en met het shuttlebusje naar de terminal gegaan. We waren al helemaal blij omdat we bij dezelfde terminal moesten zijn dus we pas bij het boarden van mijn vlucht afscheid hoefde te nemen, toen bleek dat papa naar een andere terminal moest. Dus hebben we afscheid genomen met heel veel tranen en ben ik alleen verder gegaan, was wel erg overstuur en bleef maar huilen maar het was me wel gelukt om op tijd bij de gate te zijn, en dat terwijl ik onderweg naar de gate nog een flesje water en een roddelblad had gehaald. Toen het eerste vliegtuig in naar Los Angeles, was een hele snelle vlucht. In Los Angeles wist ik niet helemaal waar ik heen moest en wat ik moest doen aangezien ik niet eens een boardingpass voor de volgende vlucht had, dus een dame gevraagd wat ik moest doen en die zei ga eerst je bagage halen en daarna moet je die weer inleveren en krijg je ook gelijk een boardingpass. Dus ik naar de bagage claim waar ik twintig minuten heb staan wachten op mijn bagage die maar niet kwam toen bleek dat mijn bagage rechtstreeks ging. Dus toen weer terug naar boven gegaan en bij een speciaal apparaat m'n boardingpass uitgeprint waar alleen nog geen stoelnummer op stond. Toen weer door de douane gegaan, wat hier allemaal heel snel en gemakkelijk gaat voor binnenlandse vluchten. Toen wat kioskjes afgegaan naar een betaalbaar ontbijt en na een tijdje een sandwich gevonden voor 8 dollar in plaats van de 20 dollar die ik bij de andere tenten had moeten betalen. Moest nog een uur wachten op mijn volgende vlucht dus heb ik wat bericht met me lieve vriendinnetje en me moeder want ik voelde me heel erg verdrietig en helemaal niet stoer. Tijdens de vlucht naar Nashville heb ik wat geslapen en toen ik op de schermpjes keek bleek dat ze glee afleveringen aan het uitzenden waren maar ik kon helaas niet bij me oordopjes want die zaten in mijn tas en mijn rugtas lag in het begagerek boven de stoelen en er zat een hele grote, brede meneer naast me dus toen heb ik maar wat uit mijn boek gelezen. Aangekomen in Nashville ben ik eerst wat gaan eten bij de Wendy's maar kreeg bijna geen hap door me keel dus alleen de burger op gegeten en toen naar de bagageclaim om hier me tas te halen, bleek ik al te laat te zijn en hadden ze mijn tas bij de office neer gezet, daar naar toe gelopen, waar ik alleen me achternaam moest doorgeven en toen mocht ik gaan. Buiten gezocht naar een shuttlebus die naar mijn hotel ging, maar die was er niet dus een taxi genomen voor 42 dollar. Aangekomen op mijn motelkamer kwam de ontlading en heb ik een tijdje zitten huilen, wist niet goed hoe ik het hier in me eentje moest aanpakken en wou het liefst terug naar het vliegveld voor de eerste vlucht naar huis. Om me niet helemaal alleen te voelen met mama geskypt die me weer wat rust had ingesproken en me weer moed gaf. Toen ben ik een beetje op ontdekking te gaan en het blijkt hier helemaal niet zo slecht te zijn, ik zit wel ver van het centrum maar er zit een busstation 10 minuutjes verderop. Er zit naast het motel een Wendy's en een Church Chicken, verder zit er iets verder lopen een MacDonalds, Domino's, Pizzahut, KFC, Arby's en een Wafflehouse. Ook zit er tegenover het motel een Walgreens, dit is een apotheek met ook een klein supermarkt gedeelte, dus wat drinken en snacks gehaald. Toen terug naar de kamer gegaan waar ik wat heb gecomputerd en vroeg me bed in ben gegaan want had om half 3 een Skype afspraak met het thuisfront.

22 mei

Vannacht om half 3 opgestaan om met het thuisfront te skypen, want papa was inmiddels al thuis aangekomen en ook Madelon was thuis. Tijdens het skypen nog wat cadeautjes uitgedeeld aan Mama en Madelon, na z'n 3 kwartier geskypt te hebben ben ik weer terug me bed in gegaan want ik had nog bijna niet geslapen en was nog erg vermoeid van de vorige dag. Om half 10 werd ik wakker gemaakt door iemand die flink op de deur stond te bonken en pas na twee keer ben ik gaan kijken wie het was toen bleek dat het de housekeeping was. Toen me bed maar uitgebleven, eerst wat onderzoek op het internet gedaan naar welke bus ik moest hebben als ik de stad in ging en in welk hotel ik morgen ga verblijven. Daarna lekker 1,5 uur met me lieve vriendinnetje geskypt en toen toch maar naar het centrum gegaan. Ging eerst naar het Parthenon, een replica van het echte Parthenon in Athene. Het Parthenon is gevestigd in het Centennial Park. Aangekomen bij het Parthenon bleek deze gesloten, dus heb wel foto's van de buitenkant gemaakt maar kon helaas geen foto's maken van het standbeeld binnen. Toen het park een beetje doorgelopen, waarvan het riviertje helemaal droogstond en onwijs stonk. Na wat rondgesnuffeld te hebben in het park ben ik naar de Macdonalds gegaan want ik had nog niks gegeten vandaag en dat terwijl het al 2 uur was. Na rustig te hebben gezeten bij de mac ben ik weer terug gaan naar het busstation en toen weer terug naar het hotel, vond het heel spannend om in m'n eentje de stad in te gaan en was er nog niet klaar voor om het echte centrum in te gaan. Aangekomen bij mijn halte ben ik langs het tankstation gelopen waar ik wat kleine boodschapjes heb gehaald en toen doorgelopen richting het motel. Aangekomen op de kamer me snel omgekleed en naar het zwembad gegaan. Daar een rondje gelegen en gezwommen en toen weer terug naar de kamer, volgende hotel geboekt en 's avonds eten gehaald bij de Wendy's en op de kamer opgegeten, aangezien ik al twee dagen erg misselijk ben en me draai nog niet heb gevonden.

  • 23 Mei 2014 - 04:53

    Papa:

    Iris, je doet 't geweldig hoor, ik hoop dat je snel je angst gaat overwinnen, we zitten wel veraf maar we zijn toch ook via Skype en Whatsapp weer dicht bij je. Durf de bergen waar je zo tegenop ziet te bedwingen, je krijgt er steeds meer zelfvertrouwen van, jij bent de baas! En tegen al die gasten die te dichtbij komen zeg je gewoon: Niet aan me raken! Dikke zoen van "Sugardaddy"

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Las Vegas

Iris

Actief sinds 01 Mei 2014
Verslag gelezen: 121
Totaal aantal bezoekers 3480

Voorgaande reizen:

30 April 2014 - 25 Juni 2014

Amerika 2014

Landen bezocht: