Amerika 2014 - 15-05 & 16-05 - Reisverslag uit Fresno, Verenigde Staten van Iris Kluver - WaarBenJij.nu Amerika 2014 - 15-05 & 16-05 - Reisverslag uit Fresno, Verenigde Staten van Iris Kluver - WaarBenJij.nu

Amerika 2014 - 15-05 & 16-05

Blijf op de hoogte en volg Iris

16 Mei 2014 | Verenigde Staten, Fresno

15 mei

's Morgens na het eten in de auto gestapt en richting Tracy gereden, waar we gingen winkelen. Bij de Sports winkel nieuwe softbalbroeken, slydingpants, underarmour, sokken en een nieuwe knuppel gekocht, want 'Babybat' was echt aan vervanging toe. Na het winkelen bij de Applebees wezen eten, waar ik franse uiensoep en pasta had, altijd goed. Daarna doorgereden naar het hotel in Fresno, waar papa gek werd omdat de Wi-Fi het slecht deed, en het dus een slecht en lelijk hotel vond (overdrijven blijft een kunst). Maar papa wou dus niet de hele avond op de kamer doorbrengen en dus gingen we naar het centrum waar weer ook weer zijn gaan winkelen. Toen wat gegeten bij de Five Guys en gewacht tot het 9 uur was, want we gingen naar de nieuwe Spiderman film. Wat trouwens naar mijn mening echt een slechte film is, na de film terug gereden en snel ons bed in gegaan.

16 mei (Poliodag)

Na veel gezeur van papa zijn we maar vroeg uit Fresno vertrokken en zijn we naar het Sequoia park gereden, waar we de grootste bomen ooit hebben gezien. Begonnen bij de General Grant Tree, toen doorgereden onderweg naar Sherman Tree. Onderweg kwamen we sneeuw tegen, maar papa wou niet geloven dat er met 35 graden buiten nog sneeuw lag, dus ging ie voor de zekerheid maar door het moeras heen om het aan te raken, en jahoor het was het echt, als een klein kind moest ie natuurlijk ook nog een sneeuwbal gooien en toen konden we eindelijk weer doorrijden naar de sherman tree. De sherman tree is de grootste boom op aarde, die overigens niet heb kunnen bekijken want papa moest zo nodig op een invalide plek parkeren, dus mocht ik in de auto blijven om Lucille Werner na te doen. Toen doorgereden naar de Crystal Cave, want we gingen een cave-tour doen. Boven op de berg aangekomen moesten we alle etenswaren, drankjes en sigaretten in speciale bakken stoppen zodat de beren er niet bij konden komen. Dit aangezien een beer heel gemakkelijk je auto binnenkomt. Na het verstoppen van het voedsel kregen we een uitleg van wat we gingen doen. Na de uitleg werden onze schoenen gedesinfecteerd en toen mochten we eindelijk de berg af naar de cave. Het was nog een afdaling van 20/30 minuten. Aangekomen bij de grot kregen we weer een uitleg en toen mochten we eindelijk naar binnen. Het was heel koud binnen en heel donker. Erg mooi om eens meegemaakt te hebben, na de tour weer naar boven. Ik ben in één keer naar boven gerent, aangezien er in het hele gezien slangen zitten. Toen weer in de auto gestapt, en naar het volgende hotel gereden, wat papa een 'TOP' hotel vond aangezien het internet het daar wel deed.