Amerika 2014 - 25-05 & 26-05 - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Iris Kluver - WaarBenJij.nu Amerika 2014 - 25-05 & 26-05 - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Iris Kluver - WaarBenJij.nu

Amerika 2014 - 25-05 & 26-05

Blijf op de hoogte en volg Iris

28 Mei 2014 | Verenigde Staten, Las Vegas

25 mei

Vanmorgen erg vroeg opgestaan, had gister met de mannen afgesproken dat hun mij naar het busstation zouden brengen. Maar toen ik ging kijken of ze al wakker waren, bleek dat ze weg waren gegaan zonder iets te zeggen. Dus toen naar de receptie gegaan, die de greyhound hebben gebeld, die ging kijken voor een taxi. Na twintig minuten wachten hadden ze nog geen taxi gevonden en dus bood een andere gast van het hotel aan om me te brengen. Hele aardige meneer die vervolgens met heeft gewacht tot me bus er was zodat ik veilig op de bus zou stappen, aangezien er erg veel zwervers voor het busstation zaten. In de bus weer twee uur geslapen en kwam om kwart voor elf aan in Memphis. Een taxi genomen naar Graceland. Kwam om half twaalf aan bij Graceland en moest z'n 15 minuten wachten voor de ticketverkoop. Toen mijn backpack in een kluis gestopt, en moest tot 1 uur wachten voor ik de tour kon beginnen. Dus in de tussentijd een ijsje gehaald, en wat souvernirwinkels afgegaan. Toen met het shuttlebusje naar The mansion gebracht, waar de tour begon. Vanaf de voorkant leek het huis niet erg groot en aardig normaal. De tour begon in de woonkamer die helemaal wit is. Daarna kregen we een slaapkamer te zien, de keuken, de eetkamer en gingen vervolgens naar de kelder. Waar een tv kamer was met bar, toen naar de pool-kamer. Een kamer die helemaal af gewerkt is met gekleurde stof met een pooltafel in het midden. Toen door gelopen naar de Jungleroom, die deze naam heeft omdat er een ingebouwde waterval in deze kamer zit. Toen via de achtertuin naar het kantoor gelopen en de paardenweide, waar helaas geen paarden stonden. Toen gingen we naar de prijzen kamer, waar de muren zo vol hingen dat het niet op camera vast te leggen is. Verder stond in deze ruimte een kleine selectie van belangrijke kleding, een leger outfit, trouwpak en een heleboel glimmende pakken. Toen door gelopen naar de Raquetball building, waar Elvis de avond voor z'n dood had doorgebracht met vrienden, en die nu ook volhangt met allerlei praten. Toen naar het grafgedeelte, waar zijn vader, moeder, oma en hijzelf zijn begraven. Dit vond ik het mooiste deel van de tour, omdat er rond om de graven heel veel gelovige beelden stonden en er achter de graven een fontijn was die een soort rust gaf aan de mensen. Toen met de shuttle weer terug naar het begin gedeelte waar een aantal tentoonstellingen te bekijken waren. Eerst het carmuseum bekenen, toen Elvis Presley in Las Vegas bekenen. Toen via de vliegtuigen door gelopen naar Elvis Hawaii en de '69 Comeback. Na z'n 5 uur in Graceland ben ik met de taxi naar m'n hotel gegaan. 's Avonds naar de subway gegaan waar ik een grote bak salade en een bak fruitsalade heb gehaald en toen lekker op de kamer heb gegeten.

27 mei

Vanmorgen ben ik vroeg opgestaan, me tas ingepakt, een half bagel gegeten, uitgecheckt en toen met de taxi naar het Greyhound station gereden. Daar me ticket opgehaald en toen moest ik een uurtje wachten. Het uur was snel om en toen de bus in gegaan moest vandaag 8 uur met de bus reizen. Heb eerst wat geslapen in de bus, toen wat gelezen, toen weer geslapen en uiteindelijk kwamen we om half zeven aan in Atlanta. Helaas kwamen we niet aan op het station waar ik dacht dat we aan zouden komen dus met de tram naar het vliegveld gereden, daar wat gegeten en vanaf daar een taxi genomen naar Motel 6. Aangekomen in het Motel 6 wou ik gaan inchecken toen bleek dat ik te jong was om daar te mogen verblijven. Je moest namelijk 21 zijn of met een oudere iemand samen reizen. Dus heeft de dame achter de balie een alternatief voor me gevonden, de Days inn. Toen met de shuttle bus van Motel 6 naar de Days inn gereden, ingecheckt en toen naar me kamer gegaan. Helaas hebben ze hier geen zwembad dus kon niet nog even een verfrissende duik nemen. Toen nog met me vader geskypt en daarna lekker me bed in gegaan.

  • 28 Mei 2014 - 08:15

    Christa:

    Ideetje voor vervolgopleiding: cursus Nederlands? ♥

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Las Vegas

Iris

Actief sinds 01 Mei 2014
Verslag gelezen: 150
Totaal aantal bezoekers 3472

Voorgaande reizen:

30 April 2014 - 25 Juni 2014

Amerika 2014

Landen bezocht: