Amerika 2014 - 03-05 & 04-05 - Reisverslag uit Grand Canyon, Verenigde Staten van Iris Kluver - WaarBenJij.nu Amerika 2014 - 03-05 & 04-05 - Reisverslag uit Grand Canyon, Verenigde Staten van Iris Kluver - WaarBenJij.nu

Amerika 2014 - 03-05 & 04-05

Blijf op de hoogte en volg Iris

04 Mei 2014 | Verenigde Staten, Grand Canyon

3 mei

Vanmorgen zijn we heel vroeg wakker geworden, dus besloten om maar de rit te vervolgen. We gingen van Kanab naar Flagstaff, onderweg nog wat dammetjes bekeken, ontbeten bij de Subway en zijn in Flagstaff naar een shoppingmall geweest. Was helaas niet veel aan en dus ook niks gekocht. 's Middags geluncht bij de Flaming Wok, niet helemaal mijn ding. Daarna doorgereden naar ons volgende motel, waar ook het zwembad nog niet was geopend. En waar het gratis ontbijt , gratis wegbleef. We waren al aardig vroeg in het motel dus hadden besloten om nog iets te gaan bezoeken. De keuze was gevallen op Bearizona, een park waar je tussen de dieren door rijd, zoals: berggeiten, bizons, ezels, wolven, witte bizons, witte wolven, nog meer geiten en beren. Verder was er nog een loopgedeelte, met kleine beren, vossen, otters, stekelvarkens en een hutje met een pasgeboren beertje. Na het bezoek aan Bearizona zijn we nog de stad in geweest. Waar we wat hebben rondgelopen en vervolgens terug gegaan naar ons motel. 's Avonds wat gegeten bij Jack In The Box en lekker ons bedje opgezocht.

4 mei

Dodenherdenkingsdag. Hier hebben wij niks van meegekregen. tijdens de twee minuten stilte hingen wij in een helikopter boven de Grand Canyon. We zijn vanmorgen weer vroeg opgestaan, hebben een kwartier met de douche staan klote maar kregen hem niet aan. Wel konden we in bad, dus maar snel een bad genomen en naar Dunkin Donuts gereden voor het ontbijt. Heerlijk twee donuts gegeten en de auto weer in op weg naar de Grand Canyon. We hadden in Nederland al besloten om met een helikopter boven de Grand Canyon te gaan zweven, we moesten om half elf bij de helikopters zijn, en we gingen om elf uur de lucht in. Ik ging daar zonder enige verwachting heen, wat achteraf ook het leuke bleek. Ik zat naast de piloot, helaas zat me vader achter me en niet naast me. We begonnen over een hele grote vlakte bomen te vliegen en na ongeveer een minuut of vijf kwamen we in de Canyon. Je kan je niet voorstellen hoe ongelooflijk vet het is om over zo'n grote vlakte te vliegen. We hebben drie kwartier in de heli gezeten, het plan was om na de helikoptervlucht nog een stuk samen door de Canyon te wandelen, maar samen besloten we dat niets die vlucht kon overtreffen en zijn we lekker met de auto teruggereden naar Flagstaff. Daar hebben we nog wat winkels bekeken. 's Avonds hadden we wat te eten gehaald bij de Walmart en lekker op onze kamer gegeten.

• 08 Mei 2014 - 21:21

Dennis Horvath:

Vanuit een droevig NL kijkt er hier iemand erg jaloers naar je reisverslag. Na het lezen is de jaloezie alleen maar groter!! Geniet er van!!! :) al het goeds toegewenst. Blijf je volgen!